diumenge, 17 d’abril del 2011

ACTIVITAT 9: TREBALLEM LA MEMÒRIA (individual)


  • Nom de l'activitat: QUÈ HAS VIST?
  • Edat: 2 anys
  • Durada: 10 - 15 minuts
  • Espai: A casa
  • Material: un cub, un triangle i una rodona
  • Objectius:
    - Desenvolupar la capacitat de memòria
    - Reconèixer les diferents formes
    - Distingir els colors
  • Continguts
    - Les figures geomètriques
    - Els colors
  • Desenvolupament de l'activitat:
    Primerament ensenyarem el quadrat al nen i li direm la figura que és. Seguidament la taparem i li preguntarem quina figura era. Si respon correctament continuarem en l'altra figura, si no ho diu correctament, li direm el que era perquè se'n vagi recordant i al acabar l'activitat li ho tornarem a ensenyar i preguntar.
    Després li ensenyarem el triangle de color vermell, on en aquest cas li direm la figura i el color. Tornarem a tapar la imatge i li preguntarem el color que tenia el triangle. I si no respon correctament, farem com el quadrat i li preguntarem al final.
    I després, amb la rodona, on li preguntarem el color i el que és.
    Finalment, li preguntarem del que se'n recorde, i que ens ho expliqui i després mostrant les imatges que ho torni a dir.

RAONAMENT DE L'ACTIVITAT:

    Jo ho he trobat important i una bona activitat pel nen, ja que ho realitzaríem en forma de joc pel nen, on al mateix temps seria per observar la seva memòria, i donar altres coneixements al nen.
    Al principi, m'ha semblat complicat de trobar una activitat així entretinguda pel nen i que no es canses i al mateix temps que sigui per treballar la memòria.
    Penso que aquesta activitat la pot realitzar perfectament, i fins i tot podria ser amb altres objectes si no que li cridessin més l'atenció.
    I l'he trobat adequada per la edat que té, i per veure la memòria i al mateix temps ja el seu coneixement.

2 comentaris:

  1. HOLA MONTSE!!! me parece una actividad muy sencilla y correcta para el niño que tenemos nosotras ya que hay que elegir actividades de este tipo que no aburran al niño y que sean rápidas de realizar para que la pueda llevar a cabo. De todos modos, podrías hacer que, una vez le hayas enseñado el triángulo rojo, vuelvas a preguntarle que forma u objeto era el primero y que color tenía. Y, al cabar de enseñarle la redonda, volver a preguntarle todo lo que ha visto anteriormente: el cuadrado, el triángulo y los colores correspondientes. Así sabremos qué capacidad de memoria tiene realmente es decir, si se acuerda simplemente de lo observado en el mismo momento o de todo lo que ha ido observando a lo largo de la actividad.

    ResponElimina
  2. Ey montse ami també m'ha agradat molt l'activiata la trobo sencilla i correcta, i amb materials fàcils d'aconseguir.La idea es una mica semblant a la meva proposta, però, també m'agrada des d'aquest plantejament de formes i colors, també serà una forma de repasar els coneixemets que ja te i aplicar-ho en altres coses.

    ResponElimina