- Nom de l'activitat: QUÈ HAS VIST?
- Edat: 2 anys
- Durada: 10 - 15 minuts
- Espai: A casa
- Material: un cub, un triangle i una rodona
- Objectius:- Desenvolupar la capacitat de memòria- Reconèixer les diferents formes- Distingir els colors
- Continguts- Les figures geomètriques- Els colors
- Desenvolupament de l'activitat:Primerament ensenyarem el quadrat al nen i li direm la figura que és. Seguidament la taparem i li preguntarem quina figura era. Si respon correctament continuarem en l'altra figura, si no ho diu correctament, li direm el que era perquè se'n vagi recordant i al acabar l'activitat li ho tornarem a ensenyar i preguntar.Després li ensenyarem el triangle de color vermell, on en aquest cas li direm la figura i el color. Tornarem a tapar la imatge i li preguntarem el color que tenia el triangle. I si no respon correctament, farem com el quadrat i li preguntarem al final.I després, amb la rodona, on li preguntarem el color i el que és.Finalment, li preguntarem del que se'n recorde, i que ens ho expliqui i després mostrant les imatges que ho torni a dir.
RAONAMENT DE L'ACTIVITAT:
Jo ho he trobat important i una bona activitat pel nen, ja que ho realitzaríem en forma de joc pel nen, on al mateix temps seria per observar la seva memòria, i donar altres coneixements al nen.
Al principi, m'ha semblat complicat de trobar una activitat així entretinguda pel nen i que no es canses i al mateix temps que sigui per treballar la memòria.
Penso que aquesta activitat la pot realitzar perfectament, i fins i tot podria ser amb altres objectes si no que li cridessin més l'atenció.
I l'he trobat adequada per la edat que té, i per veure la memòria i al mateix temps ja el seu coneixement.
HOLA MONTSE!!! me parece una actividad muy sencilla y correcta para el niño que tenemos nosotras ya que hay que elegir actividades de este tipo que no aburran al niño y que sean rápidas de realizar para que la pueda llevar a cabo. De todos modos, podrías hacer que, una vez le hayas enseñado el triángulo rojo, vuelvas a preguntarle que forma u objeto era el primero y que color tenía. Y, al cabar de enseñarle la redonda, volver a preguntarle todo lo que ha visto anteriormente: el cuadrado, el triángulo y los colores correspondientes. Así sabremos qué capacidad de memoria tiene realmente es decir, si se acuerda simplemente de lo observado en el mismo momento o de todo lo que ha ido observando a lo largo de la actividad.
ResponEliminaEy montse ami també m'ha agradat molt l'activiata la trobo sencilla i correcta, i amb materials fàcils d'aconseguir.La idea es una mica semblant a la meva proposta, però, també m'agrada des d'aquest plantejament de formes i colors, també serà una forma de repasar els coneixemets que ja te i aplicar-ho en altres coses.
ResponElimina