diumenge, 10 d’abril de 2011

ACTIVITAT 8: FITES DEL DESENVOLUPAMENT COGNITIU (individual)

SENSORIOMOTOR

Les fites que per mi són prioritàries, són:

  • De 0 a 1 mes
    - L'exercici dels reflexos perquè és en un moment que tots els infants es troben, en el moment que neixen. El nadó disposa de reflexos, postures i sensacions.
  • D'1 a 4 mesos
    - Les primeres adaptacions sensoriomotrius i reacció circula primària, és important pel nadó, en aquest cas ja manté la mirada en el lloc per on desapareix
  • Als 4 mesos
    - Coordinació ull – mà, ja gradua els cops que dóna amb la mà als cascavells que pengen de la capota.
  • De 4 a 8 mesos
    - Coordinació visió – prensió, són les primeres conductes casi intencionades amb els objectes. Estan orientats cap al món extern i en l'exploració d'ells mateixos.
  • Als 6 mesos
    - Accion Anticipatòries, és un abans pels infants, ja que té el reconeixement motriu.
  • De 8 a 12 mesos
    - Coordinació d'esquemes secundaris i aplicació dels mateixos a noves situacions, en aquest cas ja ha aconseguit un cert nivell de conservació i de permanència d'objecte. Té més interès pels objectes en si i s'acomoda més als objectes.
  • De 12 a 18 mesos
    - Descobriment de nous mitjans per experimentació activa, utilitza instruments pel seu benefici si veu que no hi arriba.
    - Hi ha unes conductes noves amb les quals l'infant mostra aquest major domini de l'espai i de la causalitat, que són les accions de suport i l'ús d'instruments per atreure objectes que estan fora de l'abast del nen.
  • De 18 a 24 mesos
    - Apareix el joc simbòlic, en aquest cas els infants necessiten un nivell de representació, saben imitar i diferenciar quines són les seves joguines.
    - En relació amb la causalitat i amb l'espai, ja comprèn reacions causa – efecte senzilles i així és capaç de representar-se mentalment els seus recorreguts o desplaçaments tenint com a referència objectes.  


    PREOPERACIONAL

    Les fites que per mi són prioritàries, són:

  • De 2 a 4 anys (pensament simbòlic i preconceptual):
    - Els preconceptes o conceptes primitius, on es important ja que són les nocions que l'infant lliga a la utilització de les primeres paraules amb el valor representatiu que adquireix.
    - El pensament transductiu, el raonament del nen només té en compte una part del fet o la situació i acaba fent inferències de particular a particular.
  • De 4 a 7 anys (pensament intuïtiu):
    - Augmenta la coordinació de les relacions representatives, i així es va produint en els nen una certa descentració.
    - Capta algunes variants dels objectes però la quantitat llavors no la capta, és a dir, les intuïcions encara que lligades a les configuracions perceptives es van acostant a les operacions concretes.
    - El raonament el relacionen al realisme, animisme i artificialisme.

5 comentaris:

  1. Hola Montse, mira trobo que has escollit les fites adequades per a cada estadi i per a cada edat, cal dir que les teves justificacions del perque penses que son importants per a tu, estan prou bé, ja que has sapigut introduir part teorica i opinio teva.
    Vull destacar que de 4 a 8 mesos el fet de que l'infant comença les primeres imitacions es bastant important i crec que tenies que haver destacat les reaccions circulars secundàries.També penso que de 8 a 12 mesos el fet de que l'infant ja comença a tindre les primeres conductes d'anticipació, es una part important ja que el nen abans realitza les coses, per dir-ho d'alguna manera per que si, i a partir d'aqui el nen ja s'anticipa.
    En conclusió, penso que les teves fites són adequades, però també penso alguna fita teva podria acabar de completar la meva proposta.

    ResponElimina
  2. Montse m'ha agradat bastant com ho has fet, ja que vec que has donat la teva opinió de les fites i també les expliques, trobo que esta molt bé,ademés dins d'una fita englobes més conceptes.

    ResponElimina
  3. Hola Montse,

    La veritat es que esta resumit pero concret Montse, moltes de les fites coincideixen amb les meves i trobo que resaltes lo mes importants.
    M'ha agradat molt una fita que has ficat de 12 a 18 mesos que dius que l'infant quan no arriba amb algun lloc utilitza estris per ajudar-se es una fita que subratllo i que trobo molt important, ja que aquesta acció porta un desenvolupament mental molt important per al infant.
    En conclusió m'agrada el teu criteri, felicitats!

    ResponElimina
  4. Hola Montse, la estructura del texto me gusta ya que, como le he comentado a Nuria, es muy útil a la hora de estudiar. Además, has diferenciado los apartados con un color diferente al del texto y de este modo se ve clarametne en cuál estás. Las explicaciones están bastasnte bien.
    Por otro lado, en cuanto al estadio sensoriomotor yo hubiera juntado las coordinaciones del ojo y de la visión en un solo apartado.
    En general, me ha gustado todo aunque tal vez, y lo digo por mi misma también, podrías haber puesto alguna foto como ha hecho Bea para que no se viera tanta letra. Pero de todos modos como lo importante es el texto, personalmente crreo que está bien además, has justificado cada una de "les fites".

    ResponElimina
  5. Hola Montse!
    M'agrada com has estructurat el treball, crec que de moment tú ets la única que ho has fet destacant l'edat de forma més important. Les explicacions m'agraden i són molt clares. Estic d'acord amb les fites que tú has prioritzat.

    ResponElimina